16 декември 2019
  •  Говорят медиците

Аспиринът помага в лечението на рак

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 04 септември 2015 в 12:3027100
Снимка: Wikimedia

Аспиринът може да повиши ефективността на най-революционните лекарства срещу рак, които укрепват имунната система, съобщават учени, цитирани от Би Би Си.

Имунотерапията стимулира естествените защитни механизми на тялото да преборят рака и в миналото тя бе източник на голямо вълнение в областта на медицината.

Сега обаче учени от Британския институт "Francis Crick" са публикували изследване, според което аспиринът може да ограничи способността на туморните клетки да се "крият" от имунната ни система.

Екипът показал, че при рак на кожата, рак на гърдата и рак на червата раковите клетки произвеждат в голямо количество молекула наречена "prostaglandin E2". Той пречи на имунната система да извърши отговор срещу ракови образувания. По този начин туморът успява ефективно да се "скрие".

Лекарствата, подобни на аспирина, могат да променят химическото съдържание в зловредните клетки и така да ограничат производството на въпросната молекула.

Изследване върху мишки предполага, че аспиринът и сродните му лекарства могат да подсилят имунната система.